Δεν αισθάνεσθε ότι έχετε το πρωτεύθυνον, κε Διοικητά τής Τροχαίας;

Για να συμβεί τροχαίο ατύχημα πρέπει να υπάρξει πρόβλημα τουλάχιστον σε ένα  από τρείς παράγοντες: το αυτοκίνητο, το δρόμο, τον οδηγό.

Η Πολιτεία, μεσω περιοδικών ελέγχων ΚΤΕΟ, διασφαλίζει ότι κυκλοφορούν στούς δρόμους, κατά τεκμήριο,  σωστά συντηρημένα και ρυθμισμένα αυτοκίνητα, κκαλύπτοντας σε γενικές γραμμές τον πρώτο παράγοντα.

Η Πολιτεία επίσης, σχεδιάζει και κατασκευάζει σωστό και ασφαλές οδικό δίκτυο, θεωρητικά βέβαια γιατί σε πολλές περιοχές το ‘εθνικό’ δίκτυο δεν είναι παρά ευφημισμός.

Τέλος παίρνει μια σειρά μέτρων για τον τρίτο παράγοντα: εξέτάσεις πχ για να  διασφαλίσει την ύπαρξη ικανών οδηγών,  έλεγχοι μέσω τής Τροχαίας, ότι δεν οδηγούν ‘τρελλά’ ή υπό την επήρρεια αλκοόλ, συστάσεις και προειδοποιήσεις για αποφυγή προβληματικών σημείων κλπ.

Ετσι ευελπιστεί ότι ο τρομακτικός αριθμός ατυχημάτων (κάθε δύο χρόνια εξαφανίζεται από τον χάρτη, μια Κάτω Αχαϊά) θα μειωθεί.

Στον παράγοντα ‘δρόμο’ συμπεριλαμβάνουμε βέβαια όλο το εξωτερικό περιβάλλον, ενώ στον παράγοντο  ‘οδηγό’ συμπεριλαμβάνουμε και την νηφαλιότητα που πρέπει να έχει ο οδηγός πρίν ΚΑΙ κατά την διάρκεια τής οδήγησης. Ενας πιεσμένος και αγχωμένος οδηγός είναι εξαιρετικά ευεπήφορος σε οδηγικά λάθη, απροσεξίες στο δρόμο και πρόκληση ατυχήματος. Το ίδιο ισχύει και αν πχ οι σηματοδότες, τα φανάρια δηλαδή δεν λειτουργούν σωστά.

Και εδώ ερχόμαστε στα ‘παιδιά τών φαναριών’. Μέχρι πρόσφατα, γονείς (ρομά κλπ) έστελναν τα παιδιά τους να επαιτούν στα φανάρια κυρίως στο πολυσύχναστο κέντρο, απλώνοντας το χέρι στο παράθυρο τού οδηγού.  Μέχρι τώρα,  τα μεν παιδιά περιορίζονταν στο κέντρο, ο δε οδηγός δεν τα εκλάμβανε ως πίεση ή απειλή. Και λόγω ‘μεγέθους’ τους και λόγω κυκλοφοριακών συνθηκών, αλλά κυρίως γιατί με ένα απλό νεύμα του με το πρόσωπο ή με το χέρι, τα παιδιά αποσύρονταν.

Ομως τώρα τα πράγματα άλλαξαν. Αντί για παιδιά, ορδές λαθρομεταναστών έχουν  καταλάβει τα φανάρια, εκτοπίζοντας τα παιδάκια, από Μποζαϊτικα μέχρι κέντρο, μέχρι Κλάους, μέχρι Ακρωτηρίου, μέχρι Παραλία. Ετσι πχ από Αγυιά μέχρι ΤΕΙ μέτρησα δέκα (10) «μπλόκα». Οπου άντρες ορμάνε πάνω στο παρμπρίζ και το πασαλείβουν, με το ζόρι, με ένα στυλιάρι –σφουγγάρι.

Προχθές το βράδυ στο φανάρι τής Αθηνών Πατρών και Αμερικής, ήταν μπροστά μου σταματημένη  μια κοπέλα με ένα μικρό αυτοκίνητο. Μέσα στα σκοτάδια ξεπετάχτηκε μπροστά της, από τις διαχωριστικές φυλλωσιές, κραδαίνοντας το λοσταρο σφουγγάρι ένας λαθρομετανάστης, καλύπτοντας με το σώμα του και τις σαπουνάδες όλο το παρμπρίζ της. Ενοιωσα -παρά άκουσα το ξεφωνητό της και το τίναγμα προς τα μπρος τού αυτοκινήτου της, καθώς μπλόκαρε και έσβηνε η μηχανή, μια και η κοπέλλα προφανώς τράβηξε ασυναίσθητα το πόδια από τα πεντάλ. Το στύχημα από καθαρή τύχη αποφεύχθηκε.

Λίγο πιό κάτω από Μποζαϊτικα προς Κανελλοπούλου, δεκάδες λαθρομετανάστες περικυκλώνουν εν κινήσει φορτηγά πεταγόμενοι πλέον όχι μόνο από το πεζοδρόμιο, αλλά και από τις διπλανές λωρίδες τών διερχομένων αυτοκινήτων.

Και ερωτώ: -είναι ή δεν είναι ευθύνη τής Τρχαίας η διασφάλιση καλών συνθηκών κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένων και τών πεζών, απελευθέρωσης τών δρόμων, κλπ; – είναι ή δεν είναι ευθύνη τής Τρχαίας η διασφάλιση τής καλής λειτουργίας τών οδηγών με απαλλαγή από στρεσσογόνους παράγοντες, όπως επικίνδυνη συμπεριφορά άλλων οδηγών, αλλά και πεζών (πχ πέρασμα  διαβάσεων με ‘σταμάτη’ , λαθρομετανάστες, ψώνια, μακάριους ‘διασκεδαστές’ και λοιπούς ).

Τέλος, ποιός σάς δίνει το δικαίωμα να γεμίσετε τύψεις ένα οδηγό για τραυματισμό ή θάνατο ανθρώπου, χωρίς ο οδηγός να φταίει σε τίποτε ; Και καλά να το κατανοήσω στην περίπτωση κάποιου πεζού που έκανε μοιραίο λάθος, όπου ουδείς έχει απαίτηση να το προβλέψετε ή να το αποτρέψετε.  Ομως εδώ έχουμε καθημερινή, εξακολουθητική παραβατική συμπεριφορά, όχι ατόμων αλλά οργανωμένων συμμοριών που ‘μοιράζουν’ τα φανάρια και που δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για ατύχημα.

Το οποίο θα συμβεί είτε ως ατύχημα είτε ώς επιδιωκόμενο ‘ατύχημα’. Είναι θέμα Χρόνου.

 

Advertisements

Αρέσει σε %d bloggers: