‘Καθηγητές’ έναντι Ηρώων σε ….169 δευτερόλεπτα

Ανήμερα τής 25ης Μαρτίου, ρωτούσε ο εκφωνητής τού ραδιοσταθμού Φλάς (που μάλλον δεν μπορεί να κατηγορηθεί για ‘εθνικισμό’), διάφορους διάσημους, για το ποιόν θεωρούν τον μεγαλύτερο Ηρωα τής Επανάστασης τού ’21. Ρώτησε και μια, πασίγνωστη για τους αγώνες της υπερ τής αναθεώρησης τής Ιστορίας από Πελοπόννησο και χαμογελαστή, καθηγήτρια Πανεπιστημίου.

Τής πήρε 169 δευτερόλεπτα για να πεί ‘σεμνά’ ότι όλοι όσοι συμμετείχαν είναι ήρωες, άρα … δεν μπορεί να μνημονεύσει ιδιαίτερα κανένα(!!!) και εν πάσει περιπτώσει θεωρεί ως κορυφαίο τον … Κοραή, διότι εκ τής γραφής αυτού …ξεσηκώθηκαν Ελληνες και Ευρωπαίοι για να γίνουμε κράτος όχι μόνο γεωγραφικά, αλλά και να ξαναβρούμε δια τής περιφήμου ‘μετακενώσεως’ τον Ελληνισμό που είχαμε …χάσει.
Σκεφθείτε, όπως λέει κι ο Γιανναράς, σκεφθείτε σύλληψη, ότι οι Ελληνες έχουν πάψει να είναι Ελληνες, ότι οι δυτικοί είναι περισσότερο Ελληνες από τούς σημερινούς Ελληνες, επομένως αν οι σημερινοί Ελληνες θέλουν να ξαναγίνουν Ελληνες, πρέπει πρώτα να γίνουν εντελώς δυτικοί.

Η καλή καθηγήτρια, στα 169 δευτερόλεπτα δεν βρήκε, επί παραδείγματι, 2 δεύτερα να αναφερθεί στις Σουλιώτισες ή στους Μεσολογγίτες; ‘Η στους 850.000 σκοτωμένους Ελληνες; ‘Η έστω στον Ρήγα που εκτελέσθηκε νωρίς;

Οπως διεφάνη, ο σκοπός ήταν άλλος. Να προβληθεί ο Κοραής και το όραμά του, σε αντιδιαστολή με τον Ρήγα. Ο Κοραής όμως, θαυμάζοντας απεριόριστα κάθε τι δυτικό, δεν έκανε κάν τον κόπο να σκεφθεί αν αυτό, πού οι Δυτικοί προσέλαβαν από την Αρχαία Ελλάδα, είχε ή έχει κάποια σχέση με την Αρχαία Ελληνική άποψη για το πολιτικό γεγονός, την πόλη / κράτος και τους πολίτες. Εν αντιθέσει, ο Ρήγας, με το πρόταγμά του, όπως γράφει ο Γ. Κοντογιώργης, ήταν έτη φωτός προοδευτικώτερος τού πλέον ‘εξτρεμιστή’ τού διαφωτισμού, για τον απλό λόγο ότι εμπνεόταν από τις προτεραιότητες του Αρχαίου και βυζαντινού Ελληνισμού όπως αποτυπωνόταν στις πραγματικότητες τών Ελληνικών Κοινών τού καιρού του.
Ο Κοραής εγκιβώτιζε γεωγραφικά την απελευθερούμενη Ελλάδα στα αρχαία ‘Αθηναϊκά’ όρια (Στερεά, Πελοπόννησος). Ο Ρήγας την έβλεπε ως οικουμενική κοσμόπολη, με όρους Ελληνικού πολιτισμού, με όλους τούς Βαλκανικούς, Νησιώτικους και Μικρασιατικούς πληθυσμούς.
Ο Κοραής απέρριπτε κάθε τί ‘Βυζαντινό’ ως οπισθοδρόμηση. Ο Ρήγας έβλεπε την συνέχεια Αρχαίου Ελληνισμού και τής πόλης κράτους σε επίπεδο άλλης τάξεως μεγέθους, μέ όρους ελευθερίας και πολιτικής άμεσης δημοκρατίας, προτείνοντας την δημοκρατική ανασυγκρότηση ολόκληρου του ελληνικού κόσμου.

Ο Κοραής μιλούσε για την ανωτερότητα τής Δύσης λησμονώντας ότι αυτοί εξήρχοντο από μια βάναυση φεουδαρχία, που οι Ελληνες ουδέποτε γνώρισαν. Κατά συνέπεια για όσα οι Διαφωτιστές μιλούσαν όπως πχ για ατομικές ελευθερίες και δικαιώματα, οι Ελληνες τα προσπερνούσαν ως οπισθοδρόμηση, διότι είχαν μέσα τους μπολιασμένη την ελευθερία ως ατομική, κοινωνική τών συμβάσεων και πολιτική αυτονομία, όπως εκφραζόταν από την Εποχή τού Τρωίκού Πολέμου στα Ομηρικά Επη. Ως Βουληφόρος Αγορά, δηλαδή ως άμεση δημοκρατία και όχι αυτό το έκτρωμα που σήμερα εμείς και η Δύση έχουμε.
Και ο Ρήγας συμπλήρωνε: στην Ελληνική Δημοκρατία ο Αυτοκράτωρ Λαός είναι ο μόνος που ημπορεί να προστάζει δι’ όλα, χωρίς κανένα εμπόδιο. Και επειδή έβλεπε καθαρά ότι αξίωση απαλλαγής από την τυρρανία, αξίωση εθνικής ανεξαρτησίας και αξίωση δημοκρατίας είναι συμφυείς έννοιες, ίσως εξηγείται η τόση λυσσαλέα εναντίωση νεοεθνοαποδομηστών, πού πληρώνει και μετά θάνατον.
Δημοσιεύθηκε στον Πατρινό Τύπο τής 28/3/11

Advertisements

Αρέσει σε %d bloggers: