Οι …..Διευκολυντές !!!!

Θεωρητικά τα Υπουργεία ξέρουν, την ορολογία και τις λειτουργίες τού αντικειμένου τους.
Θα περίμενε κανείς ότι στο Υπουργείο Παιδείας-Κλπ (δεν αντέχεται αυτό το Δ,Β,Μ,Θ), τουλάχιστον η ορολογία, θα ήταν το φόρτε τους. Αντ’ αυτού σε κάθε σχέδιο που φέρνουν, υπάρχουν τόσοι βερμπαλισμοί, κενολογίες και το χειρότερο νεολογισμοί, που σαφέστατα προδικάζουν και το αποτέλεσμα τών ‘μεταρρυθμίσεων’ τους.

Ο κάθε Υπουργός, κατά τα παράδειγμα τού Αμερικανοτραφούς Πρωθυπουργού, κουβαλά ένα εσμό ‘συμβούλων’ που υποκαθιστούν παράνομα κάθε θεσμό, όπως τίς υπηρεσίες και το κατά νόμον σύμβουλο (εδώ, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο). Αυτοί οι σύμβουλοι, εντρυφήσαντες εν τή Εσπερία, χωρίς εν πολλοίς να κατανοούν την παράδοση τής χώρας εκείνης, έρχονται εδώ για να εφαρμόσουν, μετά από χρόνια, προγράμματα και πρακτικές από εκεί, που όμως δεν έκαναν τον κόπο να ελέγξουν –παρά τα ιντερνέτ τους, ότι εγκαταλείφθηκαν οι περισσσότερες ‘πανηγυρικά’. Βουτάνε λοιπόν τις παλιές φοιτητικές σημειώσεις, τις παρατάσσουν σ’ενα νομοσχέδιο κι’ όποιον πάρει ο χάρος. Μόνο που εδώ παίρνει τα παιδιά μας. Που έχουν φάει στη μάπα κάθε είδους πειραματισμούς και βερμπαλισμούς τού τύπου ‘διαθεματική προσέγγιση’, ‘ομαδοσυνεργατική διδασκαλία’ και άλλα ανερμάτιστα ευρήματα. Το ότι η γεωγραφία αναλύεται μαθηματικά με τοπολογίες είναι γεγονός. Αυτό όμως δεν το διδάσκεις στα παιδάκια τού Δημοτικού ούτε στην ώρα μαθηματικών, ούτε στην ώρα γεωγραφίας. Οσο για το ομαδοσυνεργατικό, ας μάς εξηγήσουν πρώτα τί ακριβώς εννοούν.

Τέλος πάντων, επιστρέφοντας στο θέμα μας γιατί ξεφύγαμε λίγο (λόγω διαθεματικότητος, για να μην μας πούν οπισθοδρομικούς), ας αναφερθούμε στο -ακόμη ένα, σχέδιο για την αναδιάρθρωση τών Υπηρεσιών τής Εκπαίδευσης.

Μια απλή μεταβολή οργανογράμματος κρατικής υπηρεσίας, που μπορούσε ο οποιοσδήποτε με στοιχειώδεις σπουδές Διοίκησης, Επιχειρησιακές, γραμμών παραγωγής ή ακόμη και δουλευταράς δάσκαλος να την κάνει, την βαφτίζουν ‘εθνική’(sic) -ενώ από ολόκληρο Υπουργείο έκοψαν το «εθνικής» και την εντάσσουν συνήθως σε ένα ‘εοκικό’ πρόγραμμα, για να πληρώσουν τούς παρατρεχάμενους, που με την σειρά τους, πρόθυμα θα επιβεβαιώσουν τη ‘ορθότητα’ τών απόψεων τής πολιτικής ηγεσίας. Ωρύονται επίσης, ότι θα μειώσουν τούς πολλαπλούς υπεύθυνους και αρμόδιους, όμως λίγο πιό κάτω γράφουν ότι θα έχουν ενοποιημένα υπεύθυνους ‘…επιμόρφωσης, υποστήριξης, καθοδήγησης, καινοτόμων δράσεων, νέων τεχνολογιών, …για επαγγελματικό προσανατολισμό, κέντρα διάγνωσης και υποστήριξης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και κάθε είδους προσωπικό, δομή και υποδομή που αφορά στη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων..’ . Και για να μην πάθει ταράκουλο ο αναγνώστης αναλογιζόμενος το κόστος και κατά συνέπεια τούς φόρους, προσθέτουν ότι δεν θα υπάρξει νέα δαπάνη διότι οι υπεύθυνοι …έχουν ήδη γραφεία. Και αυτό λέγεται μεταρρύθμιση.

Το ωραιότερο όμως, που άφησα για το τέλος, είναι με τον Διευθυντή τού σχολείου, που εκτός από ….‘Ηγέτης’ και ‘Εμψυχωτής’, θα είναι πλέον και ‘Διευκολυντής’(sic). Δεν αμφιβάλλουμε ότι η Ελληνική Γλώσσα έχει τεράστια πλαστικότητα και μπορεί να δημιουργεί συνεχώς λέξεις. Αυτές όμως πρέπει να σημαίνουν το σημαινόμενο, που προϋπάρχει ως αντικείμενο, διαδικασία, ενέργεια κλπ. Γιατί αν έκαναν τον κόπο οι επηρμένοι, πριν μεταφράσουν το αγγλικό ‘facilitator’ μέσω google στα Ελληνικά, να ανοίξουν ένα ετυμολογικό ελληνικό λεξικό, θα έβλεπαν ότι η «ευκολία» προέρχεται από το ‘ευ’ + ‘κόλον’ το κάτω άκρο τού παχέος εντέρου, αυτό που λέμε δηλαδή ‘κώλο’. Οπότε τίθεται το ερώτημα πώς ακριβώς, ως ‘Διευκολυντής’, θα διευκολύνει τούς ‘διευκολυνόμενους’, ο διευθυντής;
Δημοσιεύθηκε στον Πατρινό Τύπο τής 4/4/11

Advertisements

Αρέσει σε %d bloggers: